MIMOŘÁDNÉ OPATŘENÍ

Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví ČR – uzavření škol od 11. března 2020 do odvolání – naleznete ZDE

  • Mimořádné opatření a přerušení výuky se týká i odborné praxe a kurzu Veterinářství
  • Žáci a rodiče budou o situaci průběžně informováni na webových stránkách školy, elektronickou poštou a pomocí systému Bakaláři
  • Žáci budou dostávat od vyučujících témata učiva k samostudiu a procvičování pomocí „Komens“ v systému Bakaláři

KORONAVIRUS – INFORMACE PRO VEŘEJNOST KHS JMK

Vracíte se ze zahraničí? Respektujte doporučení KHS Jihomoravského kraje ke COVID-19

Čína, Jižní Korea, Hong Kong, Irán, Itálie (regiony Benátsko, Lombardie, Emilia Romagna a Piedmont), Japonsko, Singapur

  1. Máte příznaky onemocnění (horečka nad 38 °C, kašel)

Nikam nechoďte (vyhněte se kontaktu s dalšími lidmi).

Kontaktujte telefonicky svého registrujícího praktického lékaře a postupujte dle jeho pokynů – NECHOĎTE DO ORDINACE!

V případně závažného stavu (dušnost) kontaktujte zdravotnickou záchrannou službu (155) a postupujte dle jejich pokynů.

Případně kontaktujte Krajskou hygienickou stanici Jihomoravského kraje a postupujte dle jejich pokynů (kontakt v části B)

  1. Nemáte příznaky onemocnění (horečka nad 38 °C, kašel)

Telefonicky informujte Krajskou hygienickou stanici Jihomoravského kraje a postupujte dle jejich pokynů.

  • v pracovní dny (pondělí – pátek): od 8:00 do 17:00 hodin na telefonním čísle +420 773 768 994
  1. Omezte kontakt s veřejností po dobu 14 dnů od návratu z Itálie.
  2. Pozorujte zdravotní stav po dobu 14 dnů od návratu z Itálie.
  3. Při objevení se příznaků onemocnění postupujte dle části A.

Další pokyny:

Často si myjte ruce mýdlem a vodou, případně používejte alkoholové dezinfekční přípravky.

Dodržujte respirační hygienu – při kašli a kýchání si zakrývejte ústa a nos kapesníkem nebo paží či rukávem, NE rukama!

LYŽAŘSKÝ VÝCVIKOVÝ KURZ 2020

Lyžařský výcvikový kurz 2020

Termín20. – 24. leden 2020

Místo: Resort EDEN Herlíkovice, Za řekou 370, 543 02 Vrchlabí

Resort Eden Herlíkovice má ideální polohu přímo pod sjezdovkou nově zmodernizovaného skiareálu Herlíkovice (www.herlikovice.cz). Je situován zhruba 3 km od centra města Vrchlabí a nedaleko dalšího skiareálu Špindlerův Mlýn.

Skiareál Herlíkovice je tvořen řadou sjezdových tratí pro lyžaře a snowboardisty všech úrovní, díky zastoupení modrých, červených i černých sjezdovek. Všechny sjezdovky jsou uměle zasněžovány, je zde i možnost večerního lyžování.

Ubytování: 3-8 lůžkové pokoje. K dispozici je Wi-fi, herna se stolním tenisem, stolním fotbalem  a kulturní místnost s tanečním parketem.

Více o ubytování na webu www.eden-herlikovice.cz

Stravování: plná penze s domácí českou kuchyní

Doprava: autobus

Odjezd: pondělí 20. 1. 2020 v 7:00 hod (po příjezdu rozřazení do skupin, začínáme obědem)

Návrat: pátek 24. 1. 2020 cca v 17 hod (dopoledne výcvik, končíme obědem)

Cena: 4 600,- (cena zahrnuje ubytování + stravu 2 400,-, dopravu – dle počtu žáků cca 600,-, skipas 5 lyž. dnů=1 600,-)

Pozn.: vyúčtování proběhne po návratu z kurzu – cena za dopravu autobusem závisí na celkovém počtu žáků.

DALŠÍ INFORMACE O LVK: 

  • Žáci jsou během kurzu rozděleni do družstev (lyže/snowboard) dle pokročilosti. Lyžaři – 1. začátečníci (poprvé na lyžích) 2. mírně pokročilý 3. pokročilý. Snowboardisté – 1 skupina (mírně pokročilý – pokročilý)
  • Pro kurz není nutné připojištění žáků, škola má uzavřenu pojistku, ve které je zahrnut i lyžařský kurz
  • Na základě zkušeností s možnou ztrátou, či záměnou věcí, doporučujeme vše podepsat a označit.
  • Před odjezdem odevzdají žáci:
    • potvrzení servisu nebo prohlášení rodičů o seřízení lyžařského vázání.
    • potvrzení o bezinfekčnosti (formuláře přiloženy v informacích – s datem ne starším více než 7 dní!!!)
    • seznamy léků – pokud žáci pravidelně užívají

Celkovou částku 4 600,- prosím uhraďte v hotovosti nejlépe v termínu od 4. 11. do 8. 11. 2018 na sekretariátu školy u pí. Lojdové o přestávce od 10:25 – 10:40.

Seznam základní výbavy:

Sjezdové lyže/snowboard

  • doporučujeme carvingové lyže, výuka je zaměřena na carving, doporučená délka – max. do výšky postavy (raději kratší – závisí na lyžařských dovednostech)
  • pro začátečníky na snowboardu doporučujeme měkké vázání
  • před kurzem provést servis lyží/snowboardu – broušení hran, impregnace skluznic voskem (svěřit odbornému servisu),
  • potvrzení o seřízení lyží/snowboardu odborným servisem (čestné prohlášení o seřízení)
  • obal na lyže/snb (doporučujeme pro přepravu), lyže řádně svázat, včetně holí (nenechávat zvlášť)
  • hole pro sjezdové lyžování správné délky
  • lyžařská/snb obuv (řádně vyzkoušet včetně zapínání a upnutí do vázání)
  • brýle
  • přilba povinná
  • oblečení pro sjezdové lyžování/snb (lyžařské kalhoty, bunda, kombinéza)
  • především pro zájemce o snowboardy doporučujeme chrániče zápěstí, páteře a kolen

 Společné

  • batoh, krosna, velká taška (pokud možno jedno větší zavazadlo, ne více malých)
  • příruční batůžek pro uložení osobních věcí během dopravy (rukavice, čepice)
  • baterka
  • pevná, nepromokavá obuv na cestu a případné tůry
  • obuv do chaty – přezůvky, tenisky, oblečení do chaty
  • běžné spodní prádlo – dostatečný počet, pyžamo
  • spodní teplé (lyžařské) prádlo – spodky, punčocháče, triko s dlouhým rukávem (doporučujeme 2x)
  • lyžařský rolák, svetr, flaušovou mikinu (doporučujeme kvalitní „funkční“ prádlo a oblečení)
  • šálu, šátek na krk
  • čepice, rukavice, lyžařské ponožky – vše 2x
  • hygienické potřeby, dívky – osobní hygienické potřeby
  • krém na obličej, pomádu na rty, sluneční brýle
  • léky, které dítě užívá, vitamíny
  • společenské hry (karty apod.)
  • kapesné
  • jídlo a pití jen na cestu, pitný režim zajištěn
  • přehrávače, fotoaparáty, mobily a jiná elektronika – jen na vlastní zodpovědnost, nebrat cenné věci, šperky, větší finanční částky – za ztrátu či poškození škola neodpovídá

ZÁJEZD DO ANGLIE

PORTSMOUTH (7-denní )

Termín: neděle 29. 03. – sobota 04. 04. 2020

Cena: 10 390 Kč, 18+: 200 Kč

1. den – neděle 29. 03. 2020
odjezd od školy, cesta přes Německo a Belgii do francouzského přístavu Calais

2. den – pondělí 30. 03. 2020
příjezd do Calais – přes kanál La Manche trajekt do přístavu Dover, odjezd do Portsmouth – v minulosti rušný námořní přístav, místo narození spisovatele Charlese Dickense a také místo pobytu A. C. Doyla, který zde napsal Sherlocka Holmese, návštěva lodního muzea HMS Portsmouth, prohlídka lodí HMS Victory, HMS Warrior a HMS Mary Rose. Dle zájmu a časových možností možno zajistit návštěvu vyhlídkové věže Spinnaker Tower (170 m vysoká vyhlídková věž).
Ve večerních hodinách setkání s rodinami, večeře.

3. den – úterý 31. 03. 2020
3 lekce anglického jazyka
Odpolední výlet na Stonehenge – nejstarší prehistorická památka, dle časových možností krátká návštěva historicky významného města Salisbury – katedrála s nejvyšší věží, je zde vystavěna Magna Charta
19:00 návrat do rodin, večeře

4. den – středa 01. 04. 2020
3 lekce anglického jazyka
Odpoledne výlet do přímořského letoviska Brighton, pobřeží a molo Brighton Pier, návštěva Sea Life Center – podmořského akvária, návštěva královského palace Royal Pavilion – letního sídla krále Jiřího IV.
19:00 návrat do rodin, večeře

5. den – čtvrtek 02. 04. 2020
3 lekce anglického jazyka
Odpolední výlet na Arundel, zámek z 19. století
19:00 návrat do rodin, večeře

6. den – pátek 03. 04. 2020
celodenní Londýn dle přání skupiny:
procházka Londýnem kolem nejvýznamnějších míst – Westminster Abbey, Houses of Parliament, Big Ben, kolem St.James´s Parku k Buckingham Palace, Piccadilly Circus, Leicester Square, Covent  Garden, Trafalgar Square, dále pak Tower Bridge, Tower of London, HMS Belfast atd. Dle přání skupiny možno navštívit Tower of London, British Museum apod. Od Toweru (či z jiné stanice) odjezd metrem/vlakem (popř. lodičkou) na Greenwich, pohled na Cutty Sark, procházka parkem k nultému poledníku, kde na skupinu bude čekat autobus. Večer přejezd do Doveru a cesta do Calais, noční průjezd Evropou.

7. den – sobota 04. 04. 2020
Průjezd Evropou, návrat před budovu školy v pozdně odpoledních hodinách.

Program se řídí dle průvodkyně, přání klientů a aktuálního počasí v místě pobytu, průvodkyně má oprávnění některý program upravit dle potřeb skupiny! Jedná se o příkladový program!

V CENĚ:
doprava zahraničním autobusem s WC, DVD, teplými a studenými nápoji, trajekt Calais – Dover – Calais, 4x ubytování v hostitelských rodinách s plnou penzí (kontinentální snídaně, oběd, večeře) , ubytování po 2 – 4 studentech v jedné rodině, výuka AJ, odpolední program, organizační pracovník CK ALBION (tzv. group leader) po celou dobu pobytu i cesty, propagační letáčky a mapky, dva nápoje jako dárek Albionu během cesty, pojištění léčebných výloh  do 5 mil. a pobytu v zahraničí včetně storna pobytu do 15 tis., pojištění proti úpadku CK dle zákona č. 159/1999 Sb.

PROFIL ABSOLVENTA

CHARAKTERISTIKA VZDĚLÁVÁNÍ

 

Všeobecné vzdělávání navazuje na vzdělávání na základní škole podle rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.

Zahrnuje tyto vzdělávací oblasti: vzdělávání a komunikace v českém jazyce, vzdělávání a komunikace v cizím jazyce, společenskovědní vzdělávání, přírodovědné vzdělávání, matematické vzdělávání, estetické vzdělávání a vzdělávání pro zdraví.

 

VZDĚLÁVÁNÍ A KOMUNIKACE V ČESKÉM JAZYCE

rozvíjí a doplňuje vzdělání žáků v českém jazyce na úroveň středního vzdělání s maturitní zkouškou tak, aby žáci dokázali psát a mluvit kultivovaně, aby byli schopni používat jazyk jako spolehlivý nástroj svého myšlení i komunikace (sdělování) s jinými lidmi. Žáci si rozšiřují slovní zásobu, doplňují znalosti mluvnice českého jazyka a zlepšují své slohové dovednosti. Rozvíjejí se také jejich osobnostní a sociální kompetence. Rovněž se učí vnímat jazyk jako nositele umění a krásy, a to především v uměleckých textech. Součástí českého jazyka je i budování mediální gramotnosti žáků, která je založena na poznatcích o jazyce a publicistice. Mediální gramotnost znamená schopnost žáků zaujímat kritický přístup k mediálním obsahům, schopnost rozeznat způsoby práce jednotlivých masových médií (tisk, televize, rozhlas) a učí je odolávat mediálnímu ovlivňování.

VZDĚLÁVÁNÍ A KOMUNIKACE V CIZÍM JAZYCE

připravuje žáky na život v multikulturní společnosti (společnost složená z různorodých skupin a komunit), na komunikaci s lidmi hovořícími cizími jazyky, učí je kriticky využívat cizojazyčné zdroje pro jejich soukromý a hlavně i pro profesní život. Rozšiřuje jejich znalosti o světě a o kultuře jiných národů. Učí žáky vnímat zvláštnosti myšlení, vyjadřování a chování příslušníků jiných národů a reagovat na ně, tyto zvláštnosti náležitě tolerovat a oceňovat.

Vede žáky k celoživotnímu jazykovému vzdělávání a zdokonalování, které je jednou ze základních potřeb člověka dnešní doby.

Žáci se ve výuce setkají minimálně s jedním cizím jazykem a naváží v něm na to, co si již osvojili v základním vzdělání. V některých oborech půjde i o druhý cizí jazyk, který si žáci osvojí na nižší úrovni.

SPOLEČENSKOVĚDNÍ VZDĚLÁVÁNÍ

připravuje žáky na soukromý a hlavně veřejný aktivní a odpovědný život. Vede je k hlubšímu pochopení světa: k porozumění společnosti, v níž žijí, a politice – v jejích projevech na domácí půdě i v zahraničí. Kultivuje historické a právní vědomí žáků a rozvíjí jejich vnímání, rozlišování a posuzování dobra, zla, práva a morálky. Žáci se učí rozumět zásadám a principům demokracie, jejímu chápání lidských práv a uvědomovat si také problémy demokracie v současnosti – v době globalizace. Jsou vedeni ke kritické toleranci, ke kritickému myšlení, k tomu, aby se zbavovali předsudků vůči jiným lidem, komunitám nebo sociálním skupinám. Usiluje se o to, aby si žáci vážili života, materiálních i duchovních hodnot, vytvořených v dnešní době i v dobách minulých.

Společenskovědní vzdělávání se podílí významnou měrou na budování mediální gramotnosti žáků, tzn. vede je k tomu, aby byli schopni odolávat mediální manipulaci a vhodně využívat masová média pro svou zábavu i poučení.

 

PŘÍRODOVĚDNÉ VZDĚLÁVÁNÍ

učí žáky hlouběji rozumět jevům, dějům, principům a zákonům vybraných oblastí živé i neživé přírody. Skládá se ze tří složek – fyzikální, chemické, biologické a ekologické.

Směřuje k tomu, aby žáci spolehlivě využívali přírodovědných znalostí a dovedností jak v soukromé sféře, tak hlavně v jejich budoucí profesi. V technických oborech je připravuje na možnost dalšího celoživotního vzdělávání, založeného na přírodovědných nebo technických vědních disciplínách. Vede je k odpovědnosti a k jednání podle zásad udržitelného rozvoje.

V jednotlivých oborech vzdělání jsou rozdílné nároky na jednotlivé složky přírodovědného vzdělávání, takže jsou zpracovány různé jeho varianty pro vzdělávání fyzikální (celkem 3 varianty) a chemické (2 varianty). Škola zvolí pro tvorbu školního vzdělávacího programu tu variantu vzdělávání, která je uvedena v poznámkách v rámcovém rozvržení obsahů vzdělání příslušného RVP. Může volit i variantu náročnější, méně náročná varianta, než obor vzdělání vyžaduje, není přípustná.

MATEMATICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ

má v odborném školství dvojí funkci: rozvíjí na náležitou středoškolskou úroveň matematické kompetence (tj. vědomosti, dovednosti, návyky a postoje) pro uplatnění v praktickém soukromém životě, ale také poskytuje matematické poznatky jako nástroje pro osvojení vědomostí a dovedností v odborné složce vzdělávání. Rovněž učí žáky myslet, řešit náročnější problémy, rozvíjí nástroje jejich finanční gramotnosti (tj. schopnosti uvážlivě, výhodně, odpovědně a realisticky nakládat se svými finančními prostředky).

Matematické kompetence jsou v neposlední řadě nezanedbatelným předpokladem pro rekvalifikaci a celoživotní vzdělávání.

Základ středoškolského matematického vzdělávání v oborech středního vzdělání s maturitní zkouškou, který je uveden v RVP příslušného oboru vzdělání, může škola doplnit tak, aby to odpovídalo jejím specifickým záměrům, koncepci daného ŠVP a potřebám jejích žáků jak v profesi, pro niž se připravují, tak i v nárocích dalšího vzdělávaní.

 

ESTETICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ

výrazně kultivuje osobnost žáků, učí je rozumět kráse v nejrůznějších jejích podobách – od krásy živé přírody, neživé přírody až po krásu v umění a v užitém umění, včetně krásy techniky a kulturní krajiny. Rozvíjí kladný vztah žáků k materiálním a duchovním hodnotám, k lidské práci a k talentu v nich obsaženým. V neposlední řadě učí žáky rozlišovat a oceňovat skutečné a hodnotné umění od konzumního braku a nehodnotné produkce různých masových médií.

Základem obsahů vzdělávání je především slovesné umění; žáci se učí interpretovat literární texty různých žánrů (vyjadřovat se o svých prožitcích, o obsahu a formě, o různých souvislostech textů), včetně vybraných děl náročnějších, tvořících součást klasického fondu domácí literatury i literatury světové.

Jiné složky umění zařazuje škola do obsahů ŠVP v různém rozsahu a obsahu podle svých specifických záměrů a rovněž v souvislosti s daným oborem vzdělání.

 

VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZDRAVÍ

má co nejvíce rozvinout a podpořit takové postoje a jednání žáků, které povedou ke zdravému způsobu života a celoživotní odpovědnosti za zdraví.

Významnou složkou tohoto rámce je vlastní tělesná výchova, která směřuje k pozitivnímu prožívání pohybu i sportování a kultivuje projevy žáků v této oblasti.

Žáci se učí náležitě vnímat a respektovat potřeby svého těla v jeho tělesné, duševní a sociální jednotě a rozumět tomu, jak působí výživa, životní prostředí, hygiena, pohybové aktivity, kladné city, nepříjemné prožitky, jednostranné činnosti, mezilidské vztahy atp. na zdraví. Důraz se klade na výchovu proti závislostem a proti médii prosazovanému kultu krásného těla, který mnohdy ohrožuje zdraví mladých lidí.

Rovněž ochrana lidí za mimořádných situací a první pomoc jsou důležitými obsahy této složky vzdělávání. Žáci se učí cílevědomě pečovat o bezpečnost při každé své činnosti být odpovědný za své jednání.

VZDĚLÁVÁNÍ V INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH TECHNOLOGIÍCH

má naučit žáky pracovat s prostředky informačních a komunikačních technologií a pracovat s informacemi.

Žáci porozumí základům informačních a komunikačních technologií, naučí se na uživatelské úrovni používat operační systém, kancelářský software a pracovat s dalším běžným aplikačním programovým vybavením (včetně specifického programového vybavení, používaného v příslušné profesní oblasti).

Dále se žáci naučí efektivně pracovat s informacemi (zejména s využitím prostředků informačních a komunikačních technologií) a komunikovat pomocí internetu.

Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích je dále rozšiřováno jednak podle specifik oboru, v němž je žák připravován, jednak podle aktuálních vzdělávacích potřeb, jejichž příčinou mohou být změny na trhu práce, vývoj informačních a komunikačních technologií apod.

 

EKONOMICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ

má rozvíjet ekonomické myšlení žáků a umožnit jim pochopit mechanismus fungování tržní ekonomiky, porozumět podstatě podnikatelské činnosti a principu hospodaření podniku.

Žáci získají předpoklady pro rozvíjení vlastních podnikatelských aktivit a naučí se orientovat v právní úpravě podnikání. Součástí je učivo o marketingu a managementu a využití jejich nástrojů při řízení provozu hospodářských subjektů různých úrovní. Důležitá je také znalost fungování finančního trhu, národního hospodářství a EU. Žáci jsou vedeni k praktickému využívání osvojených poznatků v oboru.

Vzdělávací oblast je úzce propojena s průřezovým tématem Člověk a svět práce a se standardem finanční gramotnosti pro střední vzdělávání.

APLIKOVANÁ BIOLOGIE

Cílem obsahového okruhu je prohloubit a doplnit učivo přírodovědné oblasti. Okruh poskytuje žákům poznatky o nebuněčných formách života, bakteriích a sinicích, houbách a lišejnících, rostlinách, živočiších a o dědivosti a proměnlivosti organismů. Hlubší biologické poznatky umožňují organismy lépe poznávat, pečovat o ně a chránit je. Tento okruh vychovává žáky k citu pro práci s biologickým materiálem, k systematické, důsledné a přesné práci. Žáci si prohlubují dovednosti práce s lupou a mikroskopem, připravují preparáty, provádějí jednoduché experimenty a řeší úlohy z praxe. Při určování rostlin a živočichů používají atlasy a klíče. Vzdělávání směřuje k prohloubení kladného vztahu k přírodě a životu, k uvědomění si významu zdravého životního stylu. V rámci aplikované mikrobiologie a parazitologie získají žáci přehled o metodikách používaných v laboratorní diagnostice mikroskopické, sérologické, virologické a bakteriologické.

 

DOPRAVA V ZEMĚDĚLSTVÍ

Obsahový okruh seznamuje žáky s manipulací a dopravou v zemědělství a s problematikou bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, hygienou práce a s otázkami požární prevence. Žáci projdou výukou a výcvikem v řízení motorových vozidel dle platných předpisů pro získání řidičského oprávnění skupiny B. Žáci se tedy naučí řídit osobní automobil, provádět jeho základní údržbu a rozeznat základní možné závady a poruchy.

 

CHOV ZVÍŘAT

Obsahový okruh poskytuje žákům vědomosti a dovednosti týkající se chovu zvířat a navazuje na poznatky získané v rámci přírodovědného vzdělávání a okruhu aplikovaná biologie. Učivo umožňuje pochopit vzájemně se podmiňující souvislosti mezi živočišným organismem a prostředím a vytváří předpoklady pro další veterinární vzdělávání. Cílem je připravit odborného pracovníka chápajícího biologickou podstatu chovu zvířat na jedné straně, technickou vybavenost, ekonomické a ekologické aspekty na straně druhé. Učivo poskytuje vědomosti a dovednosti potřebné pro volbu vhodných provozních opatření. Výuka směřuje k moderním zásadám chovatelství a k respektování a naplňování legislativních předpisů a doporučení vztahujících se k chovu zvířat (např. ochrany zvířat proti týrání).

V tematickém celku anatomie a fyziologie živočichů žáci získají poznatky o poloze, tvaru, složení a funkcích jednotlivých orgánů a vzájemných funkčních souvislostech orgánových soustav a o možnostech adaptace a ovlivňování fyziologických schopností. Žáci se dále učí určovat a charakterizovat významná plemena zvířat, popsat a charakterizovat užitkové vlastnosti, volit metody plemenitby, způsoby označování a evidence hospodářských zvířat, vysvětlit význam jednotlivých živin pro výživu zvířat, rozpoznat a charakterizovat druhy krmiv a navrhovat je pro krmení jednotlivých druhů a kategorií zvířat, posuzovat jejich zdravotní stav, navrhovat preventivní opatření a hodnotit výsledky živočišné produkce.

VETERINÁRNÍ PREVENCE

Obsahový okruh představuje významnou část vzdělávání oboru veterinářství. Okruh poskytuje základní poznatky o vzniku, vývoji, šíření, léčbě a prevenci významných nemocí zvířat. Žáci se seznámí se základními chirurgickými a ortopedickými zákroky u zvířat, formou praktických cvičení si osvojí konkrétní zákroky léčebně preventivní péče u jednotlivých onemocnění. Získají přiměřené vědomosti a dovednosti při poznávání základních patologických procesů v organismu zvířat, formou praktických cvičení se seznámí s konkrétními patologickými projevy jednotlivých nemocí. Okruh poskytuje poznatky o lécích a léčivech používaných ve veterinární praxi a o způsobech jejich aplikace, o skladování a uchovávání léků, které jsou v kompetenci středních veterinárních pracovníků. Žáci si rozšíří teoretické poznatky o plodnosti a reprodukci zvířat získané v okruhu chov zvířat, seznámí se s prevencí neplodnosti, s prevencí onemocnění plemenic v období březosti, před porodem a po porodu a s prevencí onemocnění mláďat po narození. Získají vědomosti a dovednosti potřebné pro poskytování porodnické pomoci při normálních a jednodušších nepravidelných porodech zvířat. Okruh vytváří předpoklady pro provádění standardních laboratorních metodik.

HYGIENA A ZÁKLADY TECHNOLOGIE ZPRACOVÁNÍ ŽIVOČIŠNÝCH PRODUKTŮ

Obsahový okruh navazuje na vědomosti a dovednosti získané v rámci přírodovědného vzdělávání, aplikované biologie a dalších odborných okruhů a připravuje žáky pro zajištění produkce bezpečných potravin, vykonávání veterinární péče a ochrany zdraví lidí a zvířat před nemocemi způsobovanými závadnými potravinami, krmivy a surovinami živočišného původu. Žáci také získají poznatky o nákupu a přepravě jatečných zvířat, o veterinární prohlídce masa a orgánů a o technologii opracování jatečných zvířat, včetně drůbeže, lovné zvěře a ryb. Seznámí se s principy technologií zpracování mléka, vajec a medu a se zajištěním hygieny a sanitace při zpracování živočišných produktů.

OBOR VZDĚLÁVÁNÍ

Veterinářství

  • Kód oboru: 43-41-M/01
  • Kategorie vzdělání: Úplné střední odborné vzdělání s maturitou (bez vyučení)
  • Skupina oboru: Veterinářství a veterinární prevence (Kód: 43)
  • Výstupní certifikát: vysvědčení o maturitní zkoušce

Charakteristika přípravy v oboru

Žáci se naučí vykonávat a organizovat pracovní činnosti v chovech zvířat, zacházet se zvířaty, realizovat preventivní opatření pro zabezpečení jejich zdraví, odebírat, laboratorně vyšetřovat a připravovat sperma zvířat k inseminaci, asistovat veterinárnímu lékaři při chirurgických a léčebných zákrocích, pomáhat při podávání léčiv, zjišťovat březost, vést normální porody, ošetřovat matku a mláďata po porodu, provádět speciální činnosti v chovech zvířat (např. úprava paznehtů a kopyt, ošetřování a obvazování ran, odčervování zvířat, kastrace samců hospodářských zvířat, očkování zvířat), aplikovat vhodné postupy při veterinárně hygienické prohlídce jatečných zvířat, vyšetřování masa na jatkách a při domácích porážkách, při vyšetřování masných výrobků, mléka, mléčných výrobků, vajec a ryb, odebírat vzorky k laboratornímu vyšetření a provádět základní laboratorní vyšetření potravin a surovin živočišného původu, využívat moderní přístroje, posuzovat úroveň hygieny a sanitace na jatkách a v provozech potravinářského průmyslu, posuzovat ekonomické ukazatele chovu zvířat a vyvozovat vhodná opatření, využívat základní poznatky z ekonomiky, např. při nákupech zdravotnických materiálů, vést příslušné záznamy a dokumentaci, řídit motorová vozidla skupiny B.

Pro vzdělávání v tomto oboru jsou významné vyučovací předměty (vzdělávací oblasti) základní školy:
Přírodopis, Chemie
Učivo uvedených předmětů je důležité pro tento obor a bude na střední škole rozvíjeno a prohlubováno.

Uplatnění absolventů v oboru

Absolventi jsou kvalifikovaní pracovníci, kteří se uplatní jako veterinární technici (veterinární asistenti) při preventivní, dozorové, diagnostické, léčebné a poradenské činnosti ve státní správě, v podnicích a institucích. Jedná se o komplex veterinárně technických činností organizačního charakteru a specificky odborných úkonů. Absolventi se mohou také uplatnit v chovech hospodářských a exotických zvířat, při zpracování živočišných produktů, v laboratořích, při výrobě a distribuci krmiv, v pojišťovnictví, na referátech ochrany přírody a životního prostředí, v oblasti marketingu a managementu, ve firmách zacházejících se zdravotnickým materiálem a ve státní správě obecně. Mohou také samostatně podnikat. Absolventi mohou pokračovat ve studiu na vyšších odborných školách nebo vysokých školách zejména v oborech veterinárních a zemědělských, ale i v jiných oborech s přírodovědným zaměřením.

ŘEDITELSKÉ VOLNO

Ředitel školy vyhlašuje ředitelské volno pro všechny studenty na dny 31. října 2019 a 1. listopadu 2019

ISIC KARTY

Oznamujeme těm, kteří si objednali a zaplatili ve škole karty ISIC, že karty již dorazily a je možno si je vyzvednout v kabinetě Mgr. Miloše Hudce na budově A.